ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

    איתי גדסי 2 Comment on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

    מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף בחגיגות המימונה באלעד: "בשמחת תורה הייתה גזרה וחרון אף. זה נעצר בזכות לימוד התורה של בני הישיבות". בהמשך לכך הציע מרן הראשון לציון: "הגיע הזמן שראשי ישיבות יתאגדו ביניהם יחד עם חברי המועצת ויסעו במשלחת לנדיבים בחו"ל"

    צילום: איתי קצב
    21:05
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on אלוף במיל' רון-טל נגד דברי גלנט: "זה מחליש אותנו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף התבטא אמש בחגיגות המימונה באלעד ואמר כי טבח שמחת תורה יכל להיות קשה יותר ללא בני הישיבות ולומדי התורה. בהמשך התייחס הרב לנושא גיוס כספים לבני הישיבות.

    "13 אלף טילים זרקו פה לארץ, מתוכם אלפים מאיראן. כמה פצועים היו? חורבן יכל להיות כאן. ברוך השם שנתן שכל לאנשים לייצר את כיפת ברזל, אבל העיקר זה הסיעתא דשמיא משמים בזכות הלימוד והתפילות. הרי אין ספק שבשמחת תורה הייתה גזרה וחרון אף. היה טבח נורא ואיום אבל זה נעצר בזכות לימוד התורה של בני הישיבות".

    בתוך כך, הגר"י יוסף קרא לראשי הישיבות וחברי מועצת חכמי התורה: "אני חושב הגיע הזמן שראשי ישיבות יתאגדו ביניהם יחד עם חברי המועצת ויסעו במשלחת לנדיבים בחו"ל, יש להם כסף והם לא יודעים לאיפה לתרום. כמו שעשו בעבר האדמו"ר מגור עם הרב שטיינמן וצריך ללכת יחד ויקימו קרן לבחורי הישיבות אחרי שקיצצו ונגעו בפת לחמם של האברכים".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא רק בני הישיבות מתפללים ולומדים תורה, ןאין להם שום בלעדיות לא על תפילות ולא על לימוד.

      רק בשם ה' נעשה ונצליח!

      1. כל תפילה עוזרת ומצילה אבל יש את העניין של עשרה בטלנים כמו שמובא בגמרא שכל היום יושבים בישיבה ועוסקים רק בתורה ובתפילה על עם ישראל